Meer impact met conversie-optimalisatie met de juiste KPI's en analyses

Veel bedrijven en organisaties zijn inmiddels aan de slag met conversie-optimalisatie om het resultaat van hun website te verbeteren. Om dit te bereiken is het essentieel om impact te maken op het gedrag van websitebezoekers. Impact maken doe je in een datagedreven conversie-optimalisatieproces door relevante inzichten te gebruiken. Inzichten in het gedrag, de motivatie en behoeften van je bezoekers en potentiële klanten, de obstakels die ze ervaren. Om deze inzichten te verzamelen zul je relevante data analyses moeten uitvoeren, maar deze analyses kun je pas écht zinvol en succesvol uitvoeren als je weet wat je KPI’s zijn.

We zien dat organisaties vooral op deze laatste punten kennis en tijd tekort komen. De KPI’s zijn onduidelijk, onjuist of niet afgestemd op de bedrijfsstrategie, en in de beperkt beschikbare tijd worden niet de belangrijkste analyses gedaan, of er worden verkeerde conclusies aan verbonden. Daarom ontbreekt het deze organisaties aan relevante inzichten voor conversie-optimalisatie, die ze nodig hebben om impact te maken op bezoekersgedrag. De Shopping Tomorrow expertgroep Conversion Optimization heeft zich daarom gericht op deze belangrijke onderdelen van het conversie-optimalisatieproces: KPI’s en data analyse.

Bekijk het onderstaande casedocument dat is samengesteld door experts van onderandere Google, Bol.com, Transavia, HEMA, Intergamma, BCC, Roompot, Talpa,Omoda, Beerwulf, Mintminds en ISM eCompany.

Lees hier de bluepaper.